製品番号 | 40634 |
テーマ | レゴ(R)セット公式系限定 |
サブテーマ | その他 |
発売年 | 2023 |
発売日 | 2023年6月6日 |
公式発売価格 | ¥14,815 | $99.99 |
ピース数 | 899 |
推奨対象年齢 | 10歳以上 |
組立説明書 | レゴ(R)公式サイト |
パーツ一覧 | BrickLink |
完成イメージ
レゴ(R)セット 40634 製品情報
ゴール、VAR(ビデオ判定)ステーション、スコアボードが掲げられた観客スタンド、表彰台までを完備したハーフフィールドのサッカー場を組み立てて、サッカーへの情熱を燃やそう!
15体のミニフィギュアの中には、ユニークな個性が特徴のミーガン・ラピノー選手、マルチな才能が光る永里優季選手、世界的ストライカーのサム・カー選手、女子サッカーのスーパースターのアシサト・オショアラ選手などの有名選手のミニフィギュアが含まれています。
サッカーが大好きなレゴファンのインテリアにピッタリのすてきなギフトです
- ワクワクする組み立て体験 – サッカーゲームを楽しめるレゴ® フィールドのヒーローたち(40634)セットは、ティーンや大人のサッカーファンや、有名選手のファンへのプレゼントに最適
- ゴールを目指して – 動かせるゴールキーパーと1対1対決機能で、憧れのスター選手になりきってお友だちと遊ぼう
- サッカー場モデル完成サイズ – (約)高さ20cm x 幅36cm でディスプレイにも映えるモデル
プレスリリース(Google翻訳)
レゴ グループは、女子サッカーのスター選手たちと協力して、子供たちに止められない遊びをするよう促します。
ワールドクラスの選手、ミーガン・ラピノー、永里優季、サム・カー、アシサット・オショアラがチームシートに加わり、レゴグループがピッチの内外で女子のプレーを擁護するのを支援した。
新しい Play Unstoppable キャンペーンは、女子は男子よりも遊びにおける典型的な性差別による束縛が少ないという調査結果に基づいています。女子の 82% が、女子がサッカーをし、男子がバレエの練習をするのは問題ないと考えているのに対し、男子は 71% にすぎません。
限界なくプレーできる少女たちの無限の可能性は、先駆的なサッカー選手 4 人全員のミニフィギュアをフィーチャーした新しいレゴ® 遊びのアイコン セットで称賛されます。
デンマーク、ビルン – 2023 年 5 月 30 日:レゴ グループは、制限なく遊ぶ機会が与えられた少女たちの無限の可能性を祝うことに焦点を当てた新しいキャンペーンである Play Unstoppable を開始しました。オープンかつ激しくプレーするためのスペースと自由を手に入れた女子生徒たちが達成できることを擁護するために、女子フットボール界の最も大きな変革者たちがこの運動を支援してチームに加わった。元アメリカ女子チームのキャプテン、ミーガン・ラピノー、才能豊かな永里優季、ワールドクラスのストライカー、サム・カー、そして世界的スーパースターのアシサット・オショアラ。
革新的な遊びを称える
Play Unstoppable は、遊びや創造性の構築に関する固定概念に挑戦し、女の子たちが境界線なく遊ぶために必要な自由を解放することを奨励することを目的としています。
レゴ グループの委託を受け、ジーナ デイビス研究所が 2021 年に実施した調査*によると、女子はあらゆる種類の遊びや創造的な活動に自信を持って取り組んでいるものの、社会に根付いた性別の固定概念によって依然として足を引っ張られていることが判明しました。
その結果、女の子は、創造的な遊びに関して、男の子に比べて典型的なジェンダーバイアスによる束縛が少なく、支持も少ないことがわかりました(男の子の74%に対し、女の子の62%は、ある活動は単に女の子のためのものであり、他の活動は女の子のためのものであると信じています)男の子)、親や社会が一般的に奨励しているサッカーが主な差別化要因の1つであるのに比べて、彼女たちはさまざまな種類の創造的な遊びに対してよりオープンです – 女の子の82%は、女の子がサッカーをするのは問題なく、男の子がバレエを練習するのは問題ないと考えています。男子のわずか71%にとどまる。
「ピッチの内外でプレーすることは、子供たちが自分自身を探求し、自信を築き、チームの一員であると感じるのに役立ちます。これが、女子サッカーが世界で最も急速に成長しているスポーツの 1 つである理由の 1 つであり、観客動員数の記録は定期的に破られ、現在世界中で 3,000 万人以上の女子サッカーがプレーしています。しかし、女性プレイヤーの才能とゲームの興奮がようやく世界の舞台で認められるようになったにもかかわらず、女性やその趣味、プレイ方法に関しては、依然として多くの固定観念があり、それを打破する必要があります。私のような女性が夢を達成するのを見ることで、女の子たちに、好きなことをするときは止められないと信じてもらえることを願っています」とサム・カーは語った。「私はレゴ グループと協力して、女の子の遊びのさまざまな側面を称賛し、世界が女の子たちに向けて準備を整え、固定概念にとらわれずにオープンかつ激しく遊べるようにする時期が来たことを示すことに興奮しています。」
- 米国サッカー財団は、女子が無限のプレーの機会をより多く受けられるようにするために、全国に 3 か所の常設ミニサッカー場を開設します。
- フットボール オーストラリアは、レガシー ’23 と Our Game を通じて、コミュニティがフットボールにおけるジェンダーの固定観念に挑戦し、制限のないプレーを提唱し、すべての女の子が止められないプレーをすることを奨励するためのプラットフォームを作成します。
ワールドクラスのサッカーのロールモデル
女子サッカーの止められない力と、ミーガン・ラピノー、永里優希、サム・カー、アシサット・オショアラの驚くべきスポーツの才能をマークするために、レゴグループは、4人の選手全員をフィーチャーした新しいサッカーをテーマにしたセットを発売し、女の子たちを招待します。レゴ遊びを通して彼らの「美しいゲーム」への愛を探ってみましょう。
899 ピースのレゴ® アイコン オブ プレイ セットは、フットボールの強いコミュニティ感とチームスピリットを生き生きとさせます。活気に満ちたフットボール スタジアム セットには、選手 5 人、サポーター 8 人、コーチ 1 人、審判 1 人をフィーチャーした 15 体のミニフィギュアがラインナップされているので、あらゆる年齢層のファンがサッカー ヒーローのミニフィギュアと一緒にキックオフしたり、スタンドから応援したり、勝利を祝ったりすることができます。勝者の表彰台。このセットには、厳しいプレーの決定を支援する VAR ステーションと審判、可動スコアボードも備えているため、ビルダーは勝利を目指してプレーしたり、フォローしているライブ ゲームで見たものを反映したりすることができます。
「遊びが私たちを動かす方法」
ピッチ外では、「遊びが私たちを動かす」と呼ばれる感動的な映画で、女の子たちがどのような情熱に集中することを選んでも、止められない遊びをする自由を手に入れたときに解き放たれる可能性を探ります。4 人のプレイヤー全員に世界中の女の子が加わり、建築、ファッション、ゲーム、音楽を探求し、境界線なく遊ぶことの重要性について話し合います。この短編映画は LEGO.com で公開され、各プレーヤーのチャンネルでサポートされます。
「自分自身を十分に表現するためのスペースと自由があれば、女の子たちは世界で止められない力になります。彼らは遊び心のある発明家、好奇心旺盛な科学者、大胆な夢想家、大胆な冒険家であり、それこそが Play Unstoppable が祝っているものです。65 年以上にわたり、レゴ ブロックはすべての子供たちに無限の遊びの可能性を提供し、たとえ社会が反対したとしても、女の子たちが夢を抱き、組み立て、望むものになれるようにしてきました」とレゴ グループの最高製品およびマーケティング責任者のジュリア ゴールディンは 述べています。「女子サッカーは、女子が固定概念から自由になったときに何ができるかを力強く思い出させてくれます。私たちの4人のサッカー選手はゲームのトップにいる選手です。」ピッチの内外で強い女性として、彼女たちは世界中の少女たちが自分の可能性を実現するためのインスピレーションとなっています。」
アンストッパブル ガールズ
プレイ アンストッパブルは、レゴ システム イン プレイの無限の可能性を示します。キャンペーンの紹介、映画「Play Moves Us」、Girls Play 関連の記事、ミニフィギュアの詳細など、Play Unstoppable のすべてのコンテンツは、LEGO.com の Play Unstoppable 専用ページでホストされます。
LEGO Icons of Play セットは、6 月 6 日からLEGO.com/icons-of-playおよび世界中の LEGO ストアから販売され、価格は 99.99 ユーロ/99.99 ドル/89.99 ポンドです。
プレスリリース(英語原文)
The LEGO Group teams up with the stars of women’s football to inspire children to Play Unstoppable
World-class players Megan Rapinoe, Yuki Nagasato, Sam Kerr and Asisat Oshoala have joined the team sheet to help the LEGO Group champion the way girls’ play – both on and off the pitch.
The new Play Unstoppable campaign follows research that found girls feel less restrained by typical gender biases in play than boys – 82% of girls think it’s OK for girls to play football and boys to practice ballet, compared to only 71% of boys.
The limitless potential of girls when they can play without boundaries is celebrated in a new LEGO® Icons of Play set featuring minifigures of all four pioneering footballers.
Billund, Denmark – May 30th, 2023: The LEGO Group has launched Play Unstoppable, a new campaign focused on celebrating the endless potential of girls when they are given opportunities to play without limits. To help champion what girls can achieve when they have the space and freedom to play openly and fiercely, some of the biggest change makers in Women’s Football have joined the team in support of this movement: former USA Women’s team Captain Megan Rapinoe, the multi-talented Yūki Nagasato, world-class striker Sam Kerr and global superstar Asisat Oshoala.
Celebrating game-changing play
Play Unstoppable aims to challenge stereotypes around play and creative building, and encourage girls to unlock the freedom they need to play without boundaries.
Research commissioned by the LEGO Group and carried out by the Geena Davis Institute in 2021*, found that girls feel increasingly confident to engage in all types of play and creative activities, but remain held back by society’s ingrained gender stereotypes.
It found that girls feel less restrained by and are less supportive of typical gender biases than boys when it comes to creative play (74% of boys vs. 62% of girls believe that some activities are just meant for girls, while others are meant for boys), and they are more open to different types of creative play compared to what their parents and society typically encourage with football one of the key differentiators – 82% of girls believe it’s OK for girls to play football and boys to practice ballet, compared to only 71% of boys.
“Play, both on and off the pitch, helps children explore who they are, build confidence and feel like part of a team. It’s one of the reasons why women’s football is one of the fastest growing sports globally, with crowd attendance records being shattered regularly and over 30 million girls now playing the game worldwide. But despite the talent of female players and the excitement of the game finally being recognized on the global stage, there are still many stereotypes that surround girls, their hobbies and the way they play that we need to break down. I hope that seeing women like me achieve their dreams inspires girls to believe they are unstoppable when they get to do the things they love,” said Sam Kerr. “I’m excited to be working alongside the LEGO Group to celebrate the many dimensions of play for girls and to show that it’s time for the world to get ready for girls, allowing them to play openly and fiercely – and free from stereotypes.”
To advocate for girls to continue to break down the barriers that define how they play and encourage them to play without limits, the LEGO Group is partnering with:
- The U.S. Soccer Foundation to open three permanent mini-football pitches across the country to ensure greater access to limitless play opportunities for girls.
- Football Australia, through Legacy ’23 and Our Game, to create a platform for community to challenge gender stereotypes in football, advocate for play without limits and encourage all girls to play unstoppable.
Image collage of the 4 minifigures based on Megan Rapinoe, Yūki Nagasato, Sam Kerr and Asisat Oshoala,
World-Class Football Role Models
To mark the unstoppable power of women’s football and the incredible sporting talent of Megan Rapinoe, Yūki Nagasato, Sam Kerr and Asisat Oshoala, the LEGO Group is launching a new football themed set featuring all four players and invites girls to explore their love of ‘the Beautiful Game’ through LEGO play.
The 899-piece LEGO® Icons of Play set brings the strong sense of community and team spirit of football to life. The vibrant football stadium set features a line-up of 15 minifigures featuring 5 players, 8 supporters, 1 coach and 1 referee so fans of all ages can kick-off alongside minifigures of their football heroes, cheer from the stands or celebrate their victory on the winner’s podium. The set even features a VAR station and referee to help make nail biting play decisions, and a moveable scoreboard so builders can play to win or reflect what they see in live games they are following.
How Play Moves Us
Off the pitch, an inspiring film called ‘Play Moves Us’ will explore the possibilities that are unlocked when girls have the freedom to Play Unstoppable – in whatever passion they choose to focus on. All four players are joined by girls from around the world to explore building, fashion, gaming and music, and discuss the importance of playing without boundaries. The short film will be available on LEGO.com and supported by each of the players on their channels.
“When they have the space and freedom to express themselves fully, girls are an unstoppable force in the world. They are playful inventors, curious scientists, daring dreamers and bold adventurers – and that’s exactly what Play Unstoppable is celebrating. For over 65 years, the LEGO Brick has provided endless play possibilities for all children, allowing girls to dream, build and become anything they desire even when society tells them otherwise,” said Julia Goldin, Chief Product and Marketing Officer, the LEGO Group. “Women’s football is a powerful reminder of what girls can do when they break free from stereotypes – our four footballers are players at the top of the game. As strong women on and off the pitch, they are inspirations for girls everywhere to realise their potential.”
Unstoppable Girls
Play Unstoppable demonstrates the endless possibilities of the LEGO System in Play. All Play Unstoppable content, including an introduction to the campaign, the ‘Play Moves Us’ film, Girls Play related articles and details on the minifigures, will be hosted on a dedicated Play Unstoppable page on LEGO.com.
The LEGO Icons of Play set will be available from June 6th from LEGO.com/icons-of-play and LEGO stores globally priced at €99.99/$99.99/£89.99.
フォローして最新情報をキャッチ
スタッズではXやYouTubeでもレゴ(R)ブロック、ホビー、エンタメ、ショッピング最新情報を配信しています。
各ショップでチェック
- LEGO and the LEGO logo are trademarks of the LEGO Group.(C) 2024 The LEGO Group.